Wie ben ik

 Wie ben ik?

Ik ben Dolly van de Wint en geboren in 1962 onder de rook van de Hoogovens. Ik ben de jongste in een gezin van 4 kinderen.

In het jaar 2000, ben ik vanwege de rust en de mooie omgeving verhuisd naar Friesland. Daar werd ik in 2001 moeder, van een prachtige dochter. Sindsdien is mijn passie ontstaan voor opvoeding, conceptie, zwangerschap, geboorte, plus het jonge kind en zijn omgeving.

Ik heb ruim 45 jaar ervaring en kennis van de gezondheidszorg, jeugdzorg, psychiatrie en verslavingszorg. Ik heb ruime kennis en ervaring met jong en oud.
Ik heb een diploma ziekenverzorging, psychiatrisch verpleegkundige, EMDR therapeut , diploma coach creatieve communicatie, docent creatieve communicatie, speltherapie, yogatherapeut, tekentherapeut, 1000dagen coach Infant Family Helper en ben ik supervisor EMDR bij de BivT geweest.

Daarnaast heb ik meerdere trainingen gevolgd m.b.t. gehechtheid, ouderbegeleiding, trauma’s, seksueel misbruik, pre-verbaal trauma, pre-, post en perinataal trauma, babytherapie, huilbaby’s, complexe scheiding en kindbehartiging. Voor uitgebreide info cvdw23 

Ik ben van mening dat opvallend of bijzonder gedrag zich meestal niet laat verklaren door één dezelfde bril, er spelen vaak meerdere factoren een rol. Het kijken door verschillende brillen geeft een brede en volledige kijk op het gedrag. Hierdoor kan gerichter behandeld worden met als doel: de ontwikkeling van het kind zo positief mogelijk laten vervolgen.

TRAUMA bril – het Kind heeft een of meerdere ingrijpende gebeurtenissen doorgemaakt.

Medische bril – het kind voldoet aan de classificatie adhd, autisme, is prikkelgevoelig of er spelen Neuro psychologische dan wel kindfactoren (temperament, extraversie) een rol.

Systemische bril – het kind is onderdeel van een (gezins)systeem waarin patronen belemmerend dan wel instandhoudend zijn. Daarbij wordt gebruik gemaakt van het Huis-model.

Pedagogische bril – het opvoedklimaat binnen school en (of) gezin is onvoldoende op de behoefte van het kind afgestemd.

Hechting bril – het kind ervaart binnen (hechting)relaties een onveilig basisgevoel.

Fysieke bril – het kind heeft lichamelijke klachten en/of deficiëntietekorten.

In mijn werk kom ik veel cliënten tegen die tijdens de eerste 1000 dagen iets naars hebben ervaren. Daarom neem ik tijdens de behandeling ook zoveel mogelijk de eerste 1000 dagen mee, omdat de eerste 1000 dagen van invloed kunnen zijn op de rest van je leven.

Omdat ik leergierig ben en vind dat kennisverbreding belangrijk is, volg ik regelmatig bijscholingen en nascholingen, intervisie en supervisie. Ook lees ik veel beroepsliteratuur en volg ik seminars en referaten.

Veel van deze kennis deel ik regelmatig op mijn Facebookpagina, zie: https://www.facebook.com/andersopvoeden?ref=hl

Vanuit maatschappelijke betrokkenheid nam ik als lid in 2014, vrijwillig deel, aan het expertteam transitie jeugd naar de WMO van mijn eigen gemeente, SWF en Litsenradiel.

Ik werk zowel regulier als complementair en heb affiniteit met de antroposofie. Ik ben creatief, hou van mijn poezen en kippen, boeken, wandelen, fietsen, fantasyfestivals en van buiten zijn. Ik haal mijn inspiratie uit de natuur en het omgaan met mijn medemens. Ik ben een leergierig mens en leer elke dag weer bij.

Mijn missie:

Het bevorderen van de complementaire geestelijke gezondheid. Waarbij ervan uit wordt gegaan, dat lichaam, ziel en geest één zijn.

Mijn visie:

Door middel van individuele therapie, gezinstherapie en ouderbegeleiding, wil Praktijk Andersopvoeden bereiken dat er meer maatwerk komt en er een steeds betere complementaire holistische, geestelijke en lichamelijke gezondheidszorg is.

Meer vragen? Bel me gerust, maar niet na 19.00 uur. Bij afwezigheid kunt u mijn antwoordapparaat inspreken en bel ik u z.s.m. terug. Ook mailen staat vrij.

Wilt u mij direct spreken dan kan dat op maandagmorgen tussen 10.00u en 12.00u, of in de avonduren tot 19.00u.